خطای کد 0300101 – مقدار فیلد «شماره مالیاتی صورتحساب» با اطلاعات سامانه منطبق نیست.

برای رفع این خطا موارد زیر را در فیلدهای شماره و تاریخ صورتحساب بررسی بفرمایید:

  • شمارهٔ داخلی صورتحساب تکراری نباشد.
  • تاریخ صورتحساب در مهلت قانونی ارسال صورتحساب قرار داشته باشد (این مهلت توسط سازمان امور مالیاتی تعیین می‌شود، پیش‌فرض آن ۷ روز است ولی بسته به شرایط تا ۲۱ روز نیز ممکن است معتبر باشد). به عنوان مثال اگر مهلت ارسال ۲۱ روزه باشد شما نمی‌توانید در تاریخ ۲۳ تیرماه صورتحسابی را مربوط به تاریخ ۱ تیرماه ارسال کنید و می‌بایست با هماهنگی خریدار تاریخ آن را جلوتر بیاورید. در مواردی دیده شده که ساعت سرور مالیاتی دریافت‌کننده عقب است. در این موارد ممکن است ارسال صورتحسابی با ساعت و تاریخ جاری با چنین خطایی مواجه شود (سرور تصور می‌کند شما صورتحسابی با تاریخ آینده را ارسال کرده‌اید). در این موارد خاص عقب بردن چندساعتهٔ ساعت صورتحساب مشکل را حل می‌کند.
  • شماره‌های صورتحساب هر حافظهٔ مالیاتی می‌بایست بر اساس تاریخ افزایش یابند. یعنی اگر شما صورتحسابی را با شمارهٔ ۳ با تاریخ صورتحساب ۲۰ فروردین ارسال کرده‌اید (ارسال موفق و بدون خطا) نمی‌توانید شمارهٔ ۲ را با تاریخ ۲۱ فروردین ارسال کنید. یا با تاریخ ۲۱ فروردین باید شمارهٔ صورتحساب جدید بیشتر از ۳ باشد یا با شمارهٔ ۲ تاریخ آن برابر یا کمتر از ۲۰ فروردین.
مقدار فیلد «شماره مالیاتی صورتحساب» با اطلاعات سامانه منطبق نیست.

برای مطالعهٔ مستندات سامانه در مورد قواعد حاکم بر شماره داخلی و تاریخ صدور صورتحساب با کلیک روی هر یک از تصاویر زیر مستندات سامانه مودیان را در این مورد مطالعه کنید.

توضیحات خطا